Deze online-shop gebruikt cookies voor een optimale koopbelevenis. Daarbij worden bijvoorbeeld de sessie-gegevens of de taalinstelling op uw computer opgeslagen. Zonder cookies zijn de functies van de online-shop beperkt. Klik hier, wanneer u daarmee niet akkoord gaat. x

Herroepingsrecht

RETOURNEREN

Als consument heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten (indien van toepassing) gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Let op: voor zakelijke bestellingen gelden er andere retourvoorwaarden dan voor consumenten.

Hoe meld ik mijn retour aan?

Jouw retour aanmelden is heel simpel. Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van jouw product(en) bij ons aan. Je kunt dit eenvoudig doen door een bericht te sturen naar info@silhouetteshop.be Vermeld hierbij jouw ordernummer zodat we je snel van dienst kunnen zijn.

Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een e-mail met daarin een retourformulier.
De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening, tenzij de schuld bij ons ligt (bijvoorbeeld wanneer je een verkeerd product van ons hebt ontvangen). Een product retourneren in de winkel is mogelijk, tevens enkel begeleid met het retourformulier, dus na aanmelding van de retour.

Let er op dat je retour aan een aantal voorwaarden moet voldoen wanneer je het naar ons terugstuurt:

  • Stuur jouw producten in de originele verpakking en inclusief alle accessoires naar ons toe.

·        Zorg ervoor dat je retour in een goed beschermende doos naar ons wordt teruggestuurd. Zo voorkom je dat het product beschadigd bij ons aankomt

·        Elke retour moet verstuurd worden met het retourformulier. Zonder retourformulier wordt er geen kredietnota opgemaakt, geen retourname zonder voorgaande kennisname

 

Wanneer we jouw retour hebben ontvangen, wordt deze door onze retourafdeling gecontroleerd op de staat en werking van het product (indien van toepassing). Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is én begeleid is door het retourformulier.

De klant mag de producten tijdens de herroepingstermijn niet gebruiken. Indien het teruggestuurde product beschadigd is of op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt LouVik bvba zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering te wijten aan de klant of een onvoldoende beschermde retourzending.

Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.  Door de aard van de elektronische snijtoestellen en transferpersen moeten deze ongebruikt zijn en niet geregistreerd bij de desbetreffende leveranciers (Silhouette - Secabo - Cricut - Sawgrass - Calortrans).
Bij registratie van deze toestellen en dus het ontvangen van de voordelen (bv. gratis tegoed in afbeeldingendatabase, gratis academylessen...), krijgen deze goederen een persoonlijk karakter en kan de klant het herroepingsrecht niet uitoefenen.

LouVik bv sluit tevens volgende retournames uit : hemden, blouses die uit de fabrieksverpakking zijn gehaald, ondergoed & sokken, film & veredelingsfolies (folies uit de B2B categorie), garens, druk-en stik accessoires, materialen van het merk Brook Tavener zonder geen originele verpakking of originele kleerhangers, bewerkte, bevuilde of geurende goederen.

Zakelijk

Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten (ook wanneer je een zakelijke bestelling hebt geplaatst voor eigen gebruik). Zo heb je als bedrijf of organisatie een ‘onderzoeksplicht’ naar de bestelde producten en ben je uitgesloten van het retourrecht (de wet ‘Kopen op Afstand’).

De bestelling kan als zakelijke worden beschouwd wanneer deze voldoet aan een, of meerdere, van de volgende voorwaarden:

  • De bestelling is geplaatst via onze zakelijke webshop.
  • De bestelling is geplaatst met een zakelijk/bedrijfs e-mailadres (eindigend op ‘@bedrijfsnaam.be).
  • Er is een bedrijfsnaam en/of btw nummer opgegeven tijdens het bestelproces.
  • Er is een product besteld dat strikt voor zakelijk gebruik is bedoeld

Ben je toch niet tevreden over jouw (zakelijke) bestelling? Neem dan contact op met info@silhouetteshop.be met vermelding van je ordernummer om het zakelijk retourformulier te ontvangen.

Voor het verwerken van een zakelijke retour rekenen wij doorgaans 25% verwerkingskosten.

Is jouw bestelling nog niet verzonden?
Dan kun je deze zonder verplichtingen nog tijdig annuleren. Hier worden geen annulerings- of verwerkingskosten voor berekend.