Herroepingsrecht
RETOURNEREN
Als
consument heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder
opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw
product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag exclusief
verzendkosten (indien van toepassing) gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour
van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Let op: voor zakelijke bestellingen gelden er andere
retourvoorwaarden dan voor consumenten.
Hoe meld ik mijn retour aan?
Jouw retour aanmelden is heel simpel. Meld je
retour binnen 14 dagen na ontvangst van jouw product(en) bij ons aan. Je kunt
dit eenvoudig doen door een bericht te sturen naar info@silhouetteshop.be
Vermeld hierbij jouw ordernummer zodat we je snel van dienst kunnen zijn.
Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons
een e-mail met daarin een retourformulier.
De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening, tenzij de schuld bij
ons ligt (bijvoorbeeld wanneer je een verkeerd product van ons hebt ontvangen).
Een product retourneren in de winkel is mogelijk, tevens enkel begeleid met het
retourformulier, dus na aanmelding van de retour.
Let er op dat je retour aan een aantal voorwaarden
moet voldoen wanneer je het naar ons terugstuurt:
- Stuur jouw producten in de originele
verpakking en inclusief alle accessoires naar ons toe.
· Zorg ervoor dat je retour in een goed beschermende
doos naar ons wordt teruggestuurd. Zo voorkom je dat het product beschadigd bij
ons aankomt
· Elke retour moet verstuurd
worden met het retourformulier. Zonder retourformulier
wordt er geen kredietnota opgemaakt, geen retourname zonder voorgaande kennisname
Wanneer we jouw retour hebben ontvangen,
wordt deze door onze retourafdeling gecontroleerd op de staat en werking van
het product (indien van toepassing). Wij zullen vervolgens het verschuldigde
orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het
product reeds in goede orde retour ontvangen is én begeleid is door het
retourformulier.
De klant
mag de producten tijdens de herroepingstermijn niet gebruiken. Indien het
teruggestuurde product beschadigd is of op een of andere manier in waarde
verminderd is, behoudt LouVik bvba zich het recht voor om een schadevergoeding
te eisen voor elke waardevermindering te wijten aan de klant of een onvoldoende
beschermde retourzending.
Enkel
artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle
toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden
teruggenomen. Door de aard van de elektronische snijtoestellen en
transferpersen moeten deze ongebruikt zijn en niet geregistreerd bij de desbetreffende
leveranciers (Silhouette - Secabo - Cricut - Sawgrass - Calortrans).
Bij registratie van deze toestellen en dus het ontvangen van de voordelen (bv.
gratis tegoed in afbeeldingendatabase, gratis academylessen...), krijgen deze
goederen een persoonlijk karakter en kan de klant het herroepingsrecht niet
uitoefenen.
LouVik bv sluit tevens
volgende retournames uit : hemden, blouses die uit de fabrieksverpakking zijn
gehaald, ondergoed & sokken, film & veredelingsfolies (folies uit de B2B
categorie), garens, druk-en stik accessoires, materialen van het merk Brook
Tavener zonder geen originele verpakking of originele kleerhangers, bewerkte,
bevuilde of geurende goederen.
Zakelijk
Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en
wetten dan voor consumenten (ook wanneer je een zakelijke bestelling hebt
geplaatst voor eigen gebruik). Zo heb je als bedrijf of organisatie een
‘onderzoeksplicht’ naar de bestelde producten en ben je uitgesloten van het
retourrecht (de wet ‘Kopen op Afstand’).
De bestelling kan als zakelijke worden beschouwd
wanneer deze voldoet aan een, of meerdere, van de volgende voorwaarden:
- De bestelling is geplaatst via onze zakelijke
webshop.
- De bestelling is geplaatst met een
zakelijk/bedrijfs e-mailadres (eindigend op ‘@bedrijfsnaam.be).
- Er is een bedrijfsnaam en/of btw nummer
opgegeven tijdens het bestelproces.
- Er is een product besteld dat strikt voor
zakelijk gebruik is bedoeld
Ben je toch niet tevreden over
jouw (zakelijke) bestelling? Neem dan contact op met info@silhouetteshop.be met vermelding
van je ordernummer om het zakelijk retourformulier te ontvangen.
Voor het verwerken van een
zakelijke retour rekenen wij doorgaans 25% verwerkingskosten.
Is jouw bestelling nog niet verzonden?
Dan kun je deze zonder verplichtingen nog tijdig
annuleren. Hier worden geen annulerings- of verwerkingskosten voor berekend.